tisdag 8 mars 2011

???

Jag skriker men ingen hör.
Jag tar i så lungorna värker, men ingen hör.
Det spelar ingen roll vad jag gör, för ingen hör.

Jag är viktigast säger de, men ingen hör när jag skriker
Ingen ser, ingen hör, allt går sin gilla gång, men jag är viktigast, för det säger de.

Hur kan jag vara viktigast? om ingen ser, ingen hör, vad som sker?
Om ögonen som tittar på mig inget ser, fast jag så tydligt jag kan ger dem mitt budskap.
Om öronen som lyssnar på mig inget hör, fast jag skriker ut min vånda.
Hur kan jag då vara viktigast?

Om de som säger sig värna om mig, inget ser, inget hör, hur ska de då värna om mig??

Allt som är viktigt har de tagit ifrån mig, allt som ger trygghet får jag inte vara nära.

Men jag är viktigast ,för de säger de.

Jag förstår inte, jag försöker men jag förstår inte.
Varför? Varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar